Espai i temps per a la creativitat a l'aula

Deixar espais i temps per a la creativitat a l’aula, acceptant els errors i les equivocacions

L’aula ha de disposar d’espais on els alumnes puguin desenvolupar aquesta habilitat creativa, així mateix cal deixar-los temps per a poder-la afavorir. Les aules haurien de ser llocs on hi hagués fantasia, imaginació, on hi hagués llibertat en les ments dels estudiants.
Per tal de fomentar la creativitat en els alumnes i ajudar-los a trobar els seus elements, és important que aquests puguin experimentar, manipular, combinar, expressar, provar, fer hipòtesis i contrastar resultats. És per aquest motiu que cal que els alumnes comptin amb espais i temps per a poder-ho fer. 
Quan parlem d’espais ens referim a llocs on hi hagi materials i recursos per aplicar la creativitat, llocs que donin pas a la imaginació aplicada a la pràctica i l'experimentació.

Però les accions pròpies de la creativitat porten implícites errors, frustracions i equivocacions que cal valorar en positiu i que s’ha d’ensenyar als alumnes a superar-les per a millorar i progressar. Quan s’allibera la ment i es deixa sortir la imaginació que tenim a l’interior és quan sorgeix l’habilitat creativa. 

Frase de Joan Turu:
Per tal de poder trobar idees, solucions i respostes diferents a les convencionals, és necessari deixar que els alumnes provin, s’equivoquin i ensenyar-los a aprendre dels errors. Per poder-se equivocar, doncs, és necessari gaudir d’espais i temps on poder practicar i experimentar.

Comentaris

Entrades populars