Segons Gardner un individu és creatiu quan pot resoldre problemes amb regularitat i de forma diferent al convencional i que sap elaborar productes o idees noves. Partir de la visió àmplia que proporciona la teoria de Gardner permet analitzar i comprendre les situacions que sorgeixen des d’un ventall ampli de solucions. L’aplicació d’aquesta teoria en els centres educatius permetria als alumnes trobar el seu Element i, per tant, portar al màxim la creativitat i els coneixements al voltant d’allò que se’ls dóna bé. Una situació que és enfocada des de diversos punts de vista -el lògico-matemàtic, el lingüístic, el naturalista, el corporal, el musical, el plàstic, l’interpersonal, l’intrapersonal i/o l’existencial- comporta donar sortida a tots i cada un dels alumnes, arribant a les seves capacitats, limitacions, interessos i habilitats.
![]() |
Foto: Emaze.com |
Aquest fet porta a descobrir quin és l’Element, la passió, de cada un dels alumnes. Un cop l’alumne troba el seu Element se li han d’oferir situacions variades per a què pugui desenvolupar al màxim aquesta capacitat i anar progressant -sense oblidar que les intel·ligències treballen conjuntament-. Aquest progrés condueix cap a l’habilitat creativa, ja que va agafant confiança i seguretat en allò que se li dóna bé i arriba al procés creatiu.
La teoria de les intel·ligències múltiples, doncs, potencia la creativitat en el punt que es dóna cabuda a tots i cada un dels alumnes i, per tant, cadascú pot trobar el seu Element. Tots els alumnes poden destacar en algun àmbit dins d’alguna de les nou intel·ligències que planteja Gardner i iniciar així un procés creatiu.